Jawatan Kosong di Kerajaan Negeri Sembilan - Closing Date 3 September 2014

Jawatan Kosong di Kerajaan Negeri Sembilan - Closing Date 3 September 2014
 
Negeri Sembilan atau juga dikenal sebagai Negeri Sembilan Darul Khusus merupakan salah satu negara bagian dalam federasi Malaysia. Negara bagian ini terletak di Semenanjung Malaya berbatasan dengan Selangor di Utara, Pahang di Timur, Johor di Tenggara, Malaka di Selatan, dan Selat Malaka di Barat.
Pada awalnya kawasan ini dibentuk oleh perantau Minangkabau dan menjadikan kawasan pemukiman pada masa kejayaan Kesultanan Malaka. Kemudian masyarakat yang bermukim pada 9 negeri seperti Johol, Jelebu, Klang, Sungai Ujong, Naning, Rembau, Jelei, Segamat dan Pasir Besar membentuk semacam konfederasi yang disebut dengan lembaga dan dinamakan Negeri Sembilan. Selanjutnya sebagai pemersatu masyarakat maka diangkatlah seorang raja yang pada awalnya mereka minta dari Yang Dipertuan Pagaruyung.
Perubahan peta politik dan persaingan kekuasaan di Semenanjung Malaya, menyebabkan perubahan status pemerintahan dan wilayah kekuasaan kerajaan Negeri Sembilan. Setelah kemerdekaan Malaysia, Negeri Sembilan menjadi bagian dari Malaysia dan Yang Dipertuan Besar Negeri Sembilan Tuanku Abdul Rahman menjadi Yang di-Pertuan Agong pertama Malaysia.

Jawatan Kosong di Kerajaan Negeri Sembilan - Closing Date 3 September 2014

Permohonan adalah dipelawa daripada Warganegara Malaysia. Keutamaan diberi kepada  rakyat Negeri Sembilan Darul Khusus bagi memenuhi jawatan berikut:-


Jawatan Kosong Terkini 2014 di Kerajaan Negeri Sembilan

Jawatan:-


1. PEGAWAI PENERANGAN (PERHUBUNGAN AWAM) S44


Tarikh Tutup : 03 September 2014