Jawatan Kosong di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Kedah - Closing Date 3 August 2014

Jawatan Kosong di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Kedah - Closing Date  3 August 2014



Asal Nama Kedah - Rekod Pengembaraan 
Rekod-rekod lama yang menyebut nama "Kedah" walaupun dalam pelbagai sebutan boleh dikesan semenjak tahun 846 Masihi. Misalnya dalam rekod pengembaraan Ibnu Khurdadhbih penulis buku al Masalik wal Mamalik ada disebut mengenai sebuah pulau yang bernama "Kilah" yang mempunyai banyak bijih dan hutan buluh. Buku ini merupakan buku panduan mengenai kawasan­ kawasan empayar Islam dan mengandungi juga maklumat mengenai topografi Asia Tenggara.

Seorang pengembara Arab bernama Sulaiman yang pernah menulis dalam tahun 851 masihi menyebut mengenai kawasan bernama "Kalahbar" yang dikatakan sebagai tempat yang bernaung di bawah Zabaj iaitu Empayar Srivijaya di Palembang. Ibnu Muhalhal yang menulis dalam tahun 941 masihi menyebut "Kalah" sebagai terakhir bagi kapal-kapal berlabuh disebelah timur. "Kalah" digambarkan sebagai sebuah Bandar besar yang dikelilingi oleh tembok yang tinggi, penuh dengan taman-taman dan alur. "Kalah" juga mempunyai banyak lombong atau "Kelian" bijih. Menurut fbnu Muhafhal "Kelian" seperti itu tidak terdapat di mana-mana pun di dunia. Disana juga terdapat pedang yang paling istimewa buatannya.

Jawatan Kosong di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Kedah - 3 August 2014

Permohonan adalah dipelawa dari Warganegara Malaysia yang  berkelayakan dan berumur tidak kurang dari 18 tahun (Keutamaan Anak Negeri Kedah) untuk mengisi kekosongan jawatan di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Kedah seperti berikut:

Jawatan Kosong Terkini 2014 di Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Negeri Kedah

Jawatan:-

1. PEGAWAI TADBIR N41



2. PEGAWAI HAL EHWAL ISLAM GRED S41



3. AKAUNTAN GRED W41



4. PEMBANTU VETERINAR/PENOLONG PEGAWAI VETERINAR G17/G27



Tarikh tutup permohonan jawatan :   03 August 2014