Jawatan Kosong Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) Closing Date Disember 2014

Jawatan Kosong  Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) Closing Date Disember 2014
Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) ditubuhkan oleh kerajaan Malaysia pada hari Khamis, 3 Jun 2010. Perdana Menteri Malaysia Datuk Seri Najib Tun Razak melantik Tan Sri Syed Hamid Albar sebagai pengerusi. Mohd. Nur Ismal Mohamed Kamal sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO).

Akta Suruhanjaya Pengangkutan Awam 2010 dan Akta Pengangkutan Awam Darat 2010 diluluskan dalam sesi Parlimen 2010. Tujuan SPAD ialah meningkatkan sistem pengangkutan awam negara yang menjadi teras Bidang Keberhasilan Utama Nasional (NKRA) . Tumpuan kepada Semenanjung Malaysia kemudian peringkat Sarawak dan Sabah. Antaranya ialah menentukan dasar dan merancang perkhidmatan rel, bas dan teksi serta pengangkutan barangan melalui rel dan jalan raya. SPAD akan mengambil alih peranan Jabatan Keretapi Malaysia, Lembaga Perlesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) serta fungsi Pesuruhjaya Pelancongan dalam urusan perlesenan bas-bas pelancongan

Jawatan Kosong  Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) Closing Date Disember 2014 

Permohonan adalah dipelawa daripada warganegara Malaysia yang berkelayakan untuk mengisi kekosongan jawatan kosong terkini di Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) sebagai:

1. Prosecution Officer (Executive level)
1. Head of Integrity unit
2. Head of Contract Management

Tarikh tutup permohonan pada 20, 23 November & 11 Disember 2014
Lokasi : Kuala Lumpur
Sektor : Berkanun/Swasta



Iklan jawatan dan permohonan secara online disini